|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbqj
Inkwizytor
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3248
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fenris
|
Wysłany: Czw 19:46, 03 Mar 2016 Temat postu: Italia 43 zasady |
|
|
ZASADY
Alianci wystawiają armie za 2500 pkt
Armia może być zbudowana wg dowolnego dostępnego dla niej selektora do roku 1943
dozwolone jest wystawiania imiennych bohaterów pod warunkiem że w roku 1943 byli czynnym żołnierzem
Wszelkie zapisy w selektorze typu:
tank 0-1 lub artyleria 0-2 są potrojone,do poziomu tank 0-3, artyleria 0-6 itd
Państwa osi wystawiają 2500 pkt
Armia może być zbudowana wg dowolnego dostępnego dla niej selektora do roku 1943
dozwolone jest wystawiania imiennych bohaterów pod warunkiem że w roku 1943 byli czynnym żołnierzem
Wszelkie zapisy w selektorze typu:
tank 0-1 lub artyleria 0-2 są potrojone,do poziomu tank 0-3, artyleria 0-6 itd
do następnej rundy przechodzą te jednostki które przeżyją
EXPY
każda jednostka za przeżycie bitwy otrzymuje
- za przeżycie bitwy 1 exp
- za zniszczenie jednostki wroga 1 exp
- za zdobycie i utrzymanie punktu strategicznego 1 exp
- za wygranie bitwy 3 exp które przydzielamy do dowolnej jednostki która przeżyje, ale max 1 exp na jednostkę, chyba że zwycięscy przeżyją tylko dwie jednostki...
za 5 exp podnosimy oddział z inexa na regulara za next 5 na veterana, za kolejne 5 exp można im wykupić jakaś umiejętność specjalną, np walka wręcz albo fanatyka, lub umiejke specjalna z jakiejś armii np brak kary do strzału po ruchu
Teren
jak na mapie jest czysty teren to 2-3 pagórki, mały lasek, mała ruina, max 5 makiet na stół
jak jest małe miasteczko to 6 budynków plus max 4 inne tereny
jak jest las to max 4 pagórki, i dużo lasu
jak miasto to wiadomo gęsto zabudowań
jak rzeka to rzeka
góry to ciężki teren z jedną wąską max 12 cali przełęczą
Hex
ten kto wygra bitwę zajmuje hex
Alianci
- 20k10 zaopatrzenia + 10 za każdą zieloną cyfrę przy miastach które kontrolują pod warunkiem że kontrolują port przez który płynie zaopatrzenie
- co rundę na 3+ działa zaopatrzenie lotnicze o poziomie 2
- każdy port ma swoją przepustowość w wysokości cyfry na niebieskiej kotwicy, gdy alianci kontrolując taki port o tyle wzrasta ich przepustowość
- od 2 rundy alianci dysponują sztucznym portem na dowolnym kontrolowanym przez nich morskim heksie o wartości 2 , port jest rozbudowywany w tempie 2 co rundę do max 10
- od 6 rundy alianci dysponują drugim sztucznym portem, reszta zasad jw.
- suma przepustowości portów i zaopatrzenia lotniczego to maksymalna suma ilości kości zaopatrzenia dla aliantów
- wszelkie nowe jednostki alianckie zaczynają w "sztucznym porcie" o ile powiecie mi gdzie on jest
Niemcy
- 10k10 zaopatrzenia +10 za każdą szarą cyfrę przy miastach
- co rundę na 5+ działa zaopatrzenie lotnicze o poziomie 1
- dopóki Niemcy kontrolują cieśninę Messyńską nie mają ograniczeń w przepustowości zaopatrzenia, gdy tą kontrole utracą, muszą korzystać z portów, ale tylko za połowę ich przepustowości zaokrąglane w górę
- wszelkie nowe jednostki niemieckie, posiłki zaczynają startem z pola w Messynie
za wygranie ostatniej bitwy +5k10 zaopatrzenia
Wsparcie Lotnicze
Alianci 3+ po zdobyciu lotniska na Sycylii 2+
Niemcy 4+ po utracie lotniska na Sycylii 5+
Wsparcie Morskie
Państwa Osi
na 5+ U-bott odgania pancerniki z dala od wybrzeża i w tej rundzie ostrzału nie ma
Alianci
jest to dodatkowy znacznik ostrzału artyleryjskiego na normalnych zasadach (nie brytyjskich)
atak na pole brzegowe 3+
atak na pole oddalone od brzegu o 1 na 4+
atak na pole oddalone od brzegu o 2 na 5+
atak na pole oddalone od brzegu o 3 na 6+
Poruszanie po mapie strategicznej
pojazdy z zasadą "recce" 4 pola
pojazdy kołowe 3 pola
pojazdy gąsienicowe 2 pola
piechota 1 pole
artyleria 0 pól chyba że jest holowana
np armata pak40 sama siła obsługi sie nie porusza, jeśli ma wykupiony transprt to porusza sie z prędkością transporty czyli opel Blitz poholuje ją 3 pola
po drodze poruszamy się z prędkością razy 2
czyli piechota pomaszeruje 2 pola, halftruckiem pojedzie 4 ,a ciężarówką 6
góry to teren nie dostępny dla pojazdów
wzgórza to teren trudny dla pojazdów czyli max 1 pole
góry z ośnieżonymi szczytami są dostępne tylko dla jednostek górskich na piechotę
Umocnienia polowe
Niemcy mogą przed 1 rundą wykupić z puli swoich pkt umocnienia polowe
umocnienia zostają na heksie chyba że je zniszczą działania wojenne
60 pkt za jeden hex za 3 sekcje okopów
120 pkt za jeden hex za 2 sekcje bunkrów
60 pkt za jeden hex za 3 sekcje pól minowych
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbqj dnia Wto 17:46, 08 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbqj
Inkwizytor
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3248
Przeczytał: 11 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fenris
|
Wysłany: Czw 20:35, 03 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Przykładowe Rozkazy
Runda IV
III Batalion Pancerny 929 pkt
1. porucznik von Norman (V) 4 exp 95 pkt
adiutant (V)
sd.kfz 250 (2 MG42) (R) 3 exp 121 pkt
2. drużyna spadochroniarzy (6 ludzi, MG42, 3 stg, 2 panzerfausty) (V) 4 exp 165 pkt
sd.kfz 251 (2 MG42) (I) 1 exp 98 pkt
3. Czołg Panther (V) 4 exp 450 pkt
start pole M4 >>> L4 >>> K4 >>> J4
koniec pole J4
tam Batalion okopuje się i czeka w zasadzce na wroga, w razie napotkania wroga po drodze natychmiast cofa się na pole M4
im więcej szczegółów podacie tym łatwiej będzie mi to ogarnąć
każda rozpiska ma być zrobiona w programie [link widoczny dla zalogowanych] wszelkie próby wciskania mi jakiś kartek potraktuje jako sabotaż
jeśli wykryje jakąś pomyłkę zawsze rozstrzygam na niekorzyść gracza
odwołania nie przysługują
jeśli jednostka nie otrzyma rozkazów danej rundzie zostaje na polu na którym jest i nic nie robi
terminy wysyłania rozkazów są nie przekraczalne, dzień kończy się o 23.59 i decyduje czas kiedy wiadomość otrzymałem
wszelkie próby zawracania mi dupy np w szkole, łażenie za mną i mędzenie będzie boleśnie karane, kontaktujemy się przez vibera, a rozkazy wysyłamy jako prywatną wiadomość do mnie na tym forum
w szkole jestem tylko dwa dni i to jest jedyny czas kiedy mogę w szkole coś załatwić w sprawach szkolnych więc w dupie mam wasze przemyślenia i problemy, od tego jest viber
każdy kto chciał dostał zasady i podręczniki w pdf
każdy z was uczy się angielskiego od lat więc podręczniki są zrozumiałe i czytelne, więc nie pytać mnie ile zadaje medium ati-tank cannon, to jest w podręczniku
każdy przynosi swoje kości, swoje modele (służę wypożyczalnia sprzętu niemieckiego)
dopuszczalne są proxy po wcześniejszym uzgodnieniu
we wtorki wcielam się w rolę sędziego, i sporne sytuacje rozstrzygam
gracze walczący miedzy sobą sami rozstawiają sobie stół, konsultują ze mną co ma być na stole, losują strony stołu i zaczynają, po bitwie wszystko sprzątają,
wszelkie próby opuszczenia sali przed końcem bitwy i posprzątaniem po sobie są nie dopuszczalne,
jak ktoś wymyśli że musi wyjść w połowie bitwy to zostawia swoje modele na stole i może już nie więcej wracać
bitwa z rozstawieniem trwa od 2 do 4 godzin, im więcej pkt tym dłużej, więc zarezerwować sobie czas minimum do 18.30 a pewnie do 19 co wtorek
jak ktoś nie może przyjść na bitwę to musi to zgłosić minimum w poniedziałek, i znaleźć sobie zastępstwo, oczywiście że musi też dostarczyć modele, dezercja jest karana bardzo surowo
podręcznik, forum i vibera czytam codziennie, dwa razy dziennie i ze zrozumieniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|