Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tank war

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> FIGURKI / Bolt Action
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suchy
Kronikarz



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:56, 16 Lis 2016    Temat postu: tank war

W tank war plutony wyglądają odrobinkę inaczej.

Minimum

1 pojazd HQ
Tank, tank destroyer, assault gun, self propeller artil;ery, AA vehicle, armoured car


2 Pojazdy
Tank, tank destroyer, assault gun, self propeller artil;ery, AA vehicle, armoured car

Plus:

0-2 pojazdy
Tank, tank destroyer, assault gun, self propeller artil;ery, AA vehicle, armoured car

0-3: Oddziały piechoty
0-1: porucznik/podporucznik
0-1: kapitan/major
0-1: medyk
0-1: obserwator artyleryjski/lotniczy
0-1: snajper
0-1: miotacz ognia
0-1: drużyna ppanc
0-1: artyleria - haubica, ppanc lub AA

Ponadto wszystkie oddziały musza być w pełni zmotoryzowane, co oznacza że w plutonie musi być dość pojemności transportowej dla wszystkich oddziałów przemieszczających się na piechotę, a artyleria musi mieć do siebie przypisany ciągnik. Wyjątkiem od tej reguły są oddziały kawalerii i oddziały na motocyklach.

Jest to oczywiście nakładka na normalne reguły. Dalej jest się ograniczonym co do wyboru jednostek dostępnych w danym selektorze.

Pojazd HQ to dowolny z ww pojazdów z zasadą Command Vehicle.
Jeśli nie ma wyszczególnionych zasad to zwykły pojazd można zrobić pojazdem HQ za +25 pkt.

Pojazd dowódczy daje + 1 do liderki sobie i wszystkim pozostałym pojazdom pancernym w promieniu 12 cali.
Bonus wzrasta do +2 jeśli są to pojazdy z tego samego plutonu co pojazd HQ.

Chyba, że akcja się dzieje na początku wojny. Rosyjskie, japońskie i francuskie czołgi nie miały radia i komunikacja odbywała się za pomocą flach, machania rączkami itp. Ich pojazd dowodzenia ma wtedy 6 cali zasięgu i może dawać maks bonus +1 do liderki jedynie oddziałom w swoim plutonie. Na pociechę koszt zrobienia pojazdu dowodzenia wynosi +15 zamiast +25 pkt.

Jeśli twoje oddziały składają się z więcej jak jednego plutonu pancernego i wszystkie maja dostęp do radia to jeden pojazd HQ może być ulepszony do dowódcy kompanii.
Pojazd dowódcy kompanii daje + 2 do liderki sobie i wszystkim pozostałym pojazdom pancernym w promieniu 12 cali.
Bonus wzrasta do +3 jeśli są to pojazdy z tego samego plutonu co pojazd dowódcy kompanii.
Zrobienie z pojazdu HQ pojazdu dowódcy kompanii kosztuje poza normalnym kosztem jeszcze dodatkowe +10 pkt (razem +35pkt).

Jeśli twoje oddziały składają się z 3 lub więcej plutonu pancernego i wszystkie maja dostęp do radia to jeden pojazd HQ może być ulepszony do dowódcy batalionu.
Pojazd dowódcy batalionu daje + 3 do liderki sobie i wszystkim pozostałym pojazdom pancernym w promieniu 12 cali.
Bonus wzrasta do +4 jeśli są to pojazdy z tego samego plutonu co pojazd dowódcy batalionu.
Zrobienie z pojazdu HQ pojazdu dowódcy batalionu kosztuje poza normalnym kosztem jeszcze dodatkowe +20 pkt (razem +45pkt).

Warto pamiętać, że armia składająca się z 3 panc plutonów może mieć maks jeden normalny pojazd HQ, jednego dowódcę kompanii i jednego dowódcę batalionu.

Jeśli już byśmy się bawili w odtwarzanie historii to:

Niemcy: Typowy niemiecki pancerny pluton lekkich lub średnich czołgów (wliczając pantery) powinien zawierać w sobie 5 czołgów za wyjątkiem początku wojny gdzie zazwyczaj było to 6, 4 albo 3. Pluton ciężki np. tygryski zazwyczaj bywały w plutonach po 4 sztuki

ZSRR: Czołgi zazwyczaj jeździły w plutonach po 3 sztuki, za wyjątkiem czołgów ciężkich jak KV które jeździły w plutonach po 2 sztuki.

USA: amerykańskie plutony zazwyczaj składały się z 5 czołgów. Niszczyciele czołgów były organizowane w plutony po 4 sztuki.

UK: Brytolski pluton zazwyczaj liczył 3 sztuki czołgów. Pod koniec wojny zazwyczaj dodawano jeszcze czwartą w postaci firefly'a ew achillesa. Niszczyciele czołgów jeździły w plutonach po 4 sztuki.

Włochy: włoskie plutony były organizowane po 5 sztuk. Niszczyciele czołgów po 4

Francja: Zazwyczaj pluton liczył sobie po 3 sztuki za wyjątkiem R-35 i H-35 które jeździły w plutonach po 5 sztuk.

Japonia: Japońskie plutony składały się zazwyczaj z plutonów po 5 sztuk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suchy
Kronikarz



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:23, 16 Lis 2016    Temat postu:

Scenariusz w tank war

Bierzemy K6 znaczników.

Gracze rzucają K6 i ten z wyższym wynikiem umieszcza pierwszy znacznik gdziekolwiek byle by był on minimum 6 cali od wszystkich krawędzi stołu. Następny gracz bierze kolejny znacznik i umieszcza go gdziekolwiek byle by był 6 cali od krawędzi stołu i 18 od innych znaczników. Kontynuujemy aż skończą się znaczniki.

Znowu rzut K6. Gracz z wyższym wynikiem wybiera sobie krawędź stołu. Przeciwnik dostaje przeciwległą.

Nie rozmieszczamy żadnych jednostek na stole. Obaj gracze muszą wyznaczyć min połowę swoich sił jako 1 falę, jeśli chce mogą to być wszystkie siły. Wszystkie jednostki nie wliczone w 1 falę lądują w rezerwie.

Celem jest oczywiście kontrolowanie jak największej ilości punktów. Coby przejąć punkt na końcu tury jedna z twoich jednostek musi się znajdować min 6 cali od celu i przy okazji nie może być żadnej innej jednostki w promieniu 6 cali od celu.
Oczywiście znaczniki mogą przechodzić z rak do rąk.

Pierwsza tura:

Pierwsza fala wjeżdża na stół ze swojej krawędzi stołu wykonując advance lun run. Dla pierwszej fali nie trzeba rzucać testu liderki coby ustalić czy wykonali rozkaz.

Bitwa trwa tyle ile zawsze - na koniec 7 tury rzucamy k6 1-3 = koniec 4-6 mamy bonusowa 8 turę.

Zwycięża ten który przejął najwięcej celów. Jeśli obaj gracze kontrolują tyle samo celów zwycięzcę ustala się za pomocą punktów zwycięstwa - 1 za każdą zniszczoną jednostkę przeciwnika. Jeśli jedna ze stron uzyskała 2 lub więcej pkt zwycięstwa to wygrywa, w przeciwnym razie mamy remis.
Oczywiście jeśli jedna ze stron zniszczy wszystkie jednostki przeciwnika to wygrywa niezależnie od ilości kontrolowanych punktów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> FIGURKI / Bolt Action Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin