|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 12:19, 27 Sty 2016 Temat postu: Kraje |
|
|
Alianci
Brytania
Bombardment:
W bombardowaniu przygotowawczym podczas rzucania za efekt rzucamy 2 kośćmi i wybieramy lepszy wynik.
Artillery suport:
Darmowy obserwator artyleryjski na poziomie regular nie wliczany do limitu w plutonie
A National characteristic:
Do wyboru jedno z:
-up and 'at' em - rozkaz assault zawsze się udaje i nie trzeba rzucać
- blood curdling chargé - przeciwnik nie może odpowiedzieć ogniem na szarżę
-tough as boots - w walce wręcz dodatkowa kostka ataku na 3 ludzi w oddzialr
-rapid fire - dodatkowa kostka ataku podczas strzelania na każdych 3 ludzi z karabinami
-vengeance- jeśli oddział ma na sobie pin'y i do 12 cali od niego jest oddział przeciwnika to przed wydaniem rozkazu turlamy- 1,2 i 3 = nic, 4,5 i 6 = zdejmujemy jeden pin.
Rosja Radziecka
The great patriotic war
Jeśli oddział piechoty lub artylerii nie zda testu morale i w tego efekcie powinien być zniszczony można rzucić jeszcze raz i trzeba zaakceptować 2 wynik. Dotyczy to też jednostek HQ. Nie dotyczy pojazdów
Quantity has a quality all of its own
Darmowy 12 osobowy oddział niedoświadczonej piechoty wyposażonej w dostępne dla nich opcje. Nie wliczają się do limitu jednostek w plutonie.
No one step back
Jeśli jakiś oddział w zasięgu 6 cali od komisarza nie zda testu morale przy wykonywaniu rozkazu to zdejmujemy jednego z członków tego oddziału i wykonujemy test rozkazu raz jeszcze. Nie ma tu opcji wyboru czy to wykonujemy czy nie - zawsze ta zasada działa i zawsze trzeba się do niej zastosować. Można zrobić tylko jeden przerzut na oddział na turę i trzeba zaakceptować 2 wynik. Dotyczy tylko piechoty i nie działa na oddziały zredukowane do 2 osób lub mniej. Nie działa też na oddziały które od pocz były 2 osobowe.
Massed batteries
Kiedy rzucamy żeby określić jaki obszar objął ostrzał artyleryjski (6+ k6) to rzucamy 2 kostkami i wybieramy wyższy.
USA
Fire and manoeuvre
piechota uzbrojona w m1 garandy lub w BAR'y nie ma kary -1 do ataku po wykonaniu advance
Gyro -stabilisers
Jeśli w opisie pojazdu jest zaznaczone, że ma zamontowany gyro- stabilizator nie ma kary -1 do ataku po wykonaniu advance. Nie dotyczy pojazdów z niedoświadczoną i regularną załogą. Nie dotyczy co-axial km'u
Air superiority
Obserwator lotniczy może wezwać ostrzał lotniczy 2 razy
Modern comunications
Kiedy oddział wkracza z rezerw nie ma kary -1 do testu morale.
Francja/Belgia/Holandia
Communication breakdown
Jeśli podczas 1 tury pierwszą kostką wyciągnięta z worka jest twoja kostka to przeciwnik może zdecydować, że ma ona do niego wrócić i kostka jest wybierana raz jeszcze.
Forward artillery doctrine
Dostajesz darmową niedoświadczoną albo regularną jednostkę artylerii. Do wyboru przeciwpancerna albo haubica. Armata nie jest wliczana do limitu jednostek plutonu.
Hurriedly conscripted reserves
Jeśli wystawiasz 3 lub więcej niedoświadczone jednostki piechoty to możesz za darmo wystawić jeszcze jedną jednostkę niedoświadczonej piechoty identyczną z najtańszą z już wykupioną. Odział nie jest wliczanany do limitu jednostek plutonu.
Norwegia/Grecja
Communication breakdown
Jeśli podczas 1 tury pierwszą kostką wyciągnięta z worka jest twoja kostka to przeciwnik może zdecydować, że ma ona do niego wrócić i kostka jest wybierana raz jeszcze.
Fieldcraft
Podczas rozstawiania armii każdy oddział który zaczyna jako ukryty może zaczynać od razu z rozkazem ambush. Jeśli się na to zdecydujesz to trzeba od razu postawić przy nim kostkę z tym rozkazem. Ponadto Norweska piechota nie ma dostaje kar do ruchu po trudnym terenie itraktuje go jak normalny teren otwarty.
Infiltration
Kiedy oddział rzuca test morale podczas flankowania nie ma kary - 1.
Polska
Communication breakdown
Jeśli podczas 1 tury pierwszą kostką wyciągnięta z worka jest twoja kostka to przeciwnik może zdecydować, że ma ona do niego wrócić i kostka jest wybierana raz jeszcze.
No hope of retreat
Jeśli oddział piechoty lub artylerii nie zda testu morale i w tego efekcie powinien być zniszczony można rzucić jeszcze raz i trzeba zaakceptować 2 wynik. Dotyczy to Piechoty, artylerii ale też pojazdów którym wypadło podpalenie w efekcie przebicia pancerza.
Elite officer class
Wszystkie jednostki HQ mają zasadę fanatics
Partyzanci
Fieldcraft
Podczas rozstawiania armii każdy oddział który zaczyna jako ukryty może zaczynać od razu z rozkazem ambush. Jeśli się na to zdecydujesz to trzeba od razu postawić przy nim kostkę z tym rozkazem. Ponadto Norweska piechota nie ma dostaje kar do ruchu po trudnym terenie itraktuje go jak normalny teren otwarty.
Infiltration
Kiedy oddział rzuca test morale podczas flankowania nie ma kary - 1.
Hidden bomb
Na początku gry gracz grający partyzantami rozkłada gdzieś (gdziekolwiek pomijając strefę rozstawienia przeciwnika) na mapie 3 znaczniki. Kiedy przeciwnik zbliży się do takiego znacznika jakąś jednostką na min 6 cali turlamy - 1,2 i 3 = nic + znaczek znika , 4 i 5 = nic, ale znacznik zostaje na miejscu i następna jednostka która się do niego zbliży może go aktywować, 6 = eksplozja - 3k6 hitów z wartością penetracji +4 i k6 pin'ów. Jak pułapka wybuchnie oczywiście znika. Bomby oczywiście nie ranią partyzantów, niezależnie jak blisko by nie byli.
Chiny
Flag
Jeden żołnierz w drużynie oficera może zamienieć wszystkie swoje bronie na flagę (+25 pkt). Wodzowie wojenni mają taką flagę za darmo.
Wszystkie sojusznicze jednostki piechoty i artylerii w promieniu 12 cali od flagi mogą raz przerzucić nieudany test rally, ponadto rzucają 2k6 żeby określić ile pinów zdjął rozkaz. Flaga nie działa kiedy oddział jest w ukryciu albo wykonuje rozkaz down albo ambush.
Levy
Każdypluton może zawierać darmowy 14 osobowy niedoświadczony oddział levy wyposażony w karabiny. Oddział jest wybierany z jakiegokolwiek selektora aktualnie używanego i nie ma zasady green (po rpostu zostanie niedoświadczony przez całą rozgrywkę)
Sparrow tactics (tylko komuchy)
Wszystkie oddziały piechoty które nie są niedoświadczone po rozmieszczeniu jednostek na mapie ale jeszcze przed pierwszą turą mogą wykonać ruch do 9 cali
Bodyguard (tylko nacjonaliści i wodzowie wojenni)
Jeśli oficer zostaje trafiony w wyniku ostrzału snajpera albo w wyniku zasady exceptional damage to zamiast niego zdejmowany jest jego ochroniarz.
Oś
III Rzesza
Initiative training
Jeśli dowódca oddziału polegnie turlamy. 1,2 i 3 = nic, 4,5 i 6 = jeden z wojaków zajął jego miejsce i oddział nie ma kary -1 do morale.
Hitler's buzz saw
Piechota wyposarzona w lekki i średni km mają dodatkową kostkę ataku. Dotyczy tylko piechoty i nie działa dla km'ów zamontowanych w pojazdach
Japonia
Death before dishonour
Wszystkie jednostki Japonii mają zasadę fanatics. Artyleria i piechota assaultowana przez wrogi czołg automatycznie zdaje test.
Banzai chargé
Jeśli piechota dostaje rozkaz run albo szarży w kierunku najbliższego widocznego wroga test morale na wykonanie rozkazu jest automatycznie zdany jakby oddział wyrzucił dwie 1. Wszystkie jednostki w oddziale muszą być przemieszczone dokładnie w kierunku wroga i musi dojść do kontaktu z wrogiem jeśli to możliwe. Jeśli oddział dostanie rozkaz run albo szarży w innym kierunku zasady działają normalnie.
Ambush tactics
Podczas rozstawiania armii każdy oddział który zaczyna jako ukryty może zaczynać od razu z rozkazem ambush. Jeśli się na to zdecydujesz to trzeba od razu postawić przy nim kostkę z tym rozkazem.
Show your loyality
Oficerowie kempeitai nie dają bonusu do morale pobliskim oddziałom. Zamiast tego jeśli w promieniu 6 cali od niego jakiś oddział wykonuje test tej zasady to może go 1 raz przerzucić
Finlandia
Sisu
Jeśli oddział piechoty lub artylerii został zredukowany do 50% lub mniej stanu osobowego oddział automatycznie podnoszony jest o poziom wyżej.
Inex staje się regularem, regular weteranem a weteranom morale rośnie do 11.
Trained huntsmen
Tak długo jak piechota jest w rozkazie ambush ma się darmowy jeden przerzut morale. Jeśli oddział atakuje z zasadzki to każdy żołnierz z karabinem (dotyczy też snajperów) mają bonus +1 do ataku
Motti
Kiedy oddział rzuca test morale podczas flankowania nie ma kary - 1.
Włochy
Avanti savoia!
Na początku każdej tury podliczamy liczbę strat po naszej i stronie wroga. Jeśli przeciwnik zniszczył nam o 3 więcej jednostki jak my jemu to wszystkie jednostki dostają karę -2 do morale. Jesli to my zniszczyliśmy przeciwnikowi o 3 jednostki więcej jak on nam - wszystkie nasze jednostki mają bonus +2 do morale.
Defensive strategy
Jeśli w misji jest strona atakująca i broniąca i w wyniku rzutu decydującego która strona atakuje a która się broni wychodzi, że gracz nie jest obrońcą to może zadecydować że robimy jeszcze jeden przerzut.
Jeśli jesteśmy obrońcą mamy wtedy następujące bonusy :
- podczas pierwszej tury przeciwnik nie może wydać swoim jednostkom rozkazu run
-gracz może przerzucić rzut na tabeli ostrzału artyleryjskiego i ostrzału granatem dymnym
-Podczas rozstawiania armii każdy oddział który zaczyna jako ukryty może zaczynać od razu z rozkazem ambush. Jeśli się na to zdecydujesz to trzeba od razu postawić przy nim kostkę z tym rozkazem.
- po ustaleniu która strona ma którą krawędź stołu ale przed rozmieszczeniem jednostek gracz rzuca k3- określa to ilość zasiek/osłon/worków z piaskiem etc. które może gracz rozstawić na polu bitwy. Zasieki mogą mieć do 6 cali długości i jeden cal szerokości. Można je rozmieścić do 12 cali od krawędzi stołu gracza.
Bułgaria
Axis allies
Pluton może zawierać w sobie jednostkę z armii niemieckiej lub włoskiej (włoska może być z teatru front wschodni). Nie może być to być jednostka z pancerzem 10+ lub większą i jednostka ta nie może być weteranem. Oddział nie jest wliczany do limitu plutonu.
Counter-partisan experts
Obserwatorzy obu typów i snajperzy nie mogą korzystać ze specjalnej zasady co do rozmieszczania ich i musza być rozmieszczeni tak jak pozostałe oddziały. Ponadto przeciwnik nie może przeciw tobie użyć flankowania.
Węgry
Axis suport
Pluton może zawierać w sobie jednostkę z armii niemieckiej lub włoskiej (włoska może być z teatru front wschodni). Nie może być to być jednostka z pancerzem 10+ lub 11+ lub większą (za wyjątkiem Tygrysa I) i jednostka ta nie może być weteranem. Oddział nie jest wliczany do limitu plutonu.
Experienced oficer corps
Wszystkie jednostki HQ mają zasadę fanatics
Rumunia
Axis suport
Pluton może zawierać w sobie jednostkę z armii niemieckiej lub włoskiej (włoska może być z teatru front wschodni). Nie może być to być jednostka z pancerzem 10+ lub 11+ lub większą (za wyjątkiem Tygrysa I) i jednostka ta nie może być weteranem. Oddział nie jest wliczany do limitu plutonu.
French artillery doctrine
Dostajesz darmową niedoświadczoną albo regularną jednostkę artylerii. Do wyboru przeciwpancerna albo haubica. Armata nie jest wliczana do limitu jednostek plutonu.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:44, 30 Sty 2016, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbqj
Inkwizytor
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3247
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fenris
|
Wysłany: Śro 10:45, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
1 Dywizja Pancerna
REINFORCED PLATOON OF THE POLISH 1ST ARMOURED DIVISION:
1 Podporucznik or Porucznik (Second or First Lieutenant – regular or veteran)
[a lot of the officers were veterans of the September or French campaigns, but junior officers were also trained in the UK]
2 Regular or veteran infantry section (middle / late war)
[very high morale of the Polish troops despite the shortcomings in the ranks and the fact that some of the soldiers were fighting in the third military campaign made them get very soon veteran status]
plus:
Headquarters units:
0-1 Kapitan or Major (Captain or Major – veteran)
0-1 Medic (regular or veteran)
0-1 Artillery Forward Observer (regular or veteran)
Infantry units:
0-4 Regular or veteran infantry section (middle / late war)
0-1 Machine gun team: regular or veteran
0-1 Light, medium or heavy mortar team: regular or veteran
0-1 PIAT anti-tank team: regular or veteran
0-1 Sniper team: regular or veteran
Artillery:
0-1 gun from:
Anti-Tank Gun: QF 6-pdr, QF 17-pdr
Field Artillery: light artillery
Anti-Aircraft Gun: 40mm Bofors gun
Armoured Cars:
0-1 Armoured Car or Recce vehicle from: Daimler Dingo, Humber Scout Car, Recce Carrier
[Although we have the information that the Polish Division used some Staghound and Humber armoured cars, but they belonged mainly to the brigades HQs and did not serve as combat cars]
Tanks, Tank Destroyers, Self-propelled Artillery and Anti-aircraft vehicles:
0-1 Vehicle from: Cruiser Tank Mk VIII Cromwell, Cruiser Tank Mk VIII Centaur CS, M5A1 Stuart VI, M4A4 Sherman V (August-November 1944), M4A4 Sherman Vc Firefly, M4 Sherman Ic Firefly, Sherman IIa (April 1945), Cruiser Tank Challenger (April 1945), M10 Wolverine, M10 Achilles, Sexton, Mortar Carrier, 3-inch Machine Gun Carrier, Bofors AA truck, Crusader III AA MkII (August-November 1944), Wasp Carrier (April 1945)
Transports and Tows:
0-1 Transport vehicle per infantry unit in the Reinforced Platoon from: Universal Carrier, 3-ton Truck, 30 cwt Truck, Jeep, M5 Halftrack, M5A1 Stuart VI Kangaroo (April 1945)
0-1 Tow from: Lloyd Carrier, 30 cwt Truck, Quad Tractor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|