Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika i zasady

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> RPG / II Wojna Światowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Śro 23:22, 15 Kwi 2015    Temat postu: Mechanika i zasady

gramy na zasadach Savage Worlds

[link widoczny dla zalogowanych]

zasady i tworzenie postaci (wy tworzycie postać weterana)

[link widoczny dla zalogowanych]

cały podręcznik

[link widoczny dla zalogowanych]

można tez nabyć na allegro za 40 zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbqj dnia Nie 22:44, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 11:21, 16 Kwi 2015    Temat postu:

broń niemiecka i rosyjska z 2 wojny

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 12:20, 16 Kwi 2015    Temat postu:

przeczytać sobie chociaż kilka

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 11:24, 18 Cze 2015    Temat postu:

Wpisac w gogle
sabotage equipment
I poczytac sobie co mieli agenci specjalni


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 13:37, 18 Cze 2015    Temat postu:

w mocno uproszczony sposób ale powinno wam to przyblizyć ogólne zasady

drużyna piechoty to od 8 do 12 ludzi, uzbrojeni w rkm, 1-2 pistolety maszynowe, reszta karabiny ew broń osobista, 2-4 granaty ok 100 pocisków do karabinu (dowodzi kapral)

3-4 takie drużyny plus drużyna wsparcia (1 ckm lub mozdzierz 50-80mm lub oba na raz) tworzyły pluton (dowodzi plutonowy lub sierżant)

3-4 takie plutony plus pluton wsparcia (rozparcelowana na druzyny) tworzyło kompanię (dowodzi chorąży lub podporucznik)

3-4 takie kompanie plus kompania wsparcia (4-6 armat ppanc 37-75mm, 4-6 armat plot 20-40mm, 4-6 mozdzierz 80mm, 4-12 ckm) plus kompania logistyczna (szpital, zandarmeria, łączność,transport) plus pluton rozpoznawczy (8-12 samochody pancerne lub transportery opancerzone lub małe czołgi) (bardzo często przydzielano na stałe do batalionu 6-9 sztuk artylerii 75-105mm, bardzo często zmotoryzowanej) tworzyły batalion (dowodzi kapitan lub major)

tak to wyglądało w wojsku, ponieważ AK dowodzili byli wojskowi zawodowi to dążyli do bardzo podobnej struktury w warunkach konspiracji, wasz oddział jak na razie tylko z nazwy jest 4 kompanią, ale w miarę waszych sukcesów bedą się zgłaszać coraz to nowi ochotnicy(nowicjusze), póki co jest to k6 co sesję(tym razem wypadło 3) gdy wypadnie max to przerzucam ,ale jeden z ochotników jest (regular) jeśli będzie kolejny przerzut to kolejny (regular) wy jesteście (weteran) i jeśli taki się u was pojawi to raczej tylko bedzie to postać gracza (obecnie macie 2 oficerów, 2 podoficerów i szeregowych)

co do wyposażenia partyzanta to była to totalna mozaika wszystkiego tego co udało się zdobyć kupić lub ukraść Niemcą dosłownie kilka oddziałów było w miarę jednolicie umundurowanych i wyposażonych

najczęściej drużyna piechoty wyglądała tak

12-20 ludzi
1 rkm
1 pistolet maszynowy
7-8 karabinów
5-6 pistoletów
kilka granatów
kilka butelek zapalających

do oddziału przyjmowano ludzi albo uzbrojonych albo na rozkaz z góry czyli ludzi spalonych, w szytowym okresie odział Ponurego liczył 400 ludzi uzbrojonych i rezerwe prawie 600 nieuzbrojonych i na to wszystko miał 2 ckm, 1 możdzierz, 12 rkm , 21 pistoletów maszynowych i około 300 karabinów (po około 50 pocisków na karabin) więc jak widać wielka bida...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 13:40, 18 Cze 2015    Temat postu:

wasze cele

zdobyć dojście do produkcji amunicji z fabryki
likwidować bandziorów z wyrokami
organizować wywiad
rozbudować komanię
dozbroic kompanie na wszelkie sposoby(handel, w walce, proukcja własna, odkopać po wrześniu)
prowadzić czynną walkę z niemcami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Pią 19:39, 19 Cze 2015    Temat postu:

Nowicjusz (N) 60 exp (podstawowa kość k6) polska policja granatowa, wschodnie oddziały w służbie niemieckiej, strażnicy obozowi itp
Regular (R) 90 exp (podstawowa kość k8 ) niemieckie oddziały okupacyjne, regularne oddziały sojuszników niemieckich
Weteran (W) 120 exp (podstawowa kość k10 ) regularne niemieckie oddziały frontowe
Ekspert (E) 150 exp (podstawowa kość k12) elitarne jednostki np spadochroniarze, strzelcy górscy lub jednostki Waffen SS
Mistrz (M) 180 exp (podstawowa kość k20) pojedynczy NPC

Jeśli przy jakimś NPCu lub oddziale pojawi się literka w nawiasie tzn ze jest to jego level
podstawowa kość oznacza że większość współczynników jest właśnie na takim poziomie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbqj dnia Nie 17:15, 12 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Nie 17:08, 12 Lip 2015    Temat postu:

żeby nie liczyć każdej kulki i nie popadać w paranoję, sprawę uprościmy

Amunicja
- nieograniczona - np niemiecki batalion pilnujący Fabryki Amunicji w Skarżysku
- bardzo duża - niemiecki oddział na przygotowanej pozycji np w bunkrach czy umocnieniach lub stały garnizon jakiegoś miasta
- duża - np niemiecki oddział zmotoryzowany
- średnia - niemiecki oddział pieszy czyli tyle ile zabiera piechur na plecach
- mała - tyle najczęściej mieli partyzanci
- bardzo mała - tzw ostatnia seria...
- brak - czyli nic

po każdej godzinie walki poziom amunicji spada o jeden
za każdym razem gdy na inicjatywę oddziału wyciągniemy "dwójkę" poziom amunicji spada o jeden


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 23:22, 16 Lip 2015    Temat postu:

stopnie wojskowe

szeregowy

podoficerskie
kapral
plutonowy
sierżant
chorąży

oficerskie
podporucznik
porucznik
kapitan
major
podpułkownik
pułkownik
generał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Pią 16:42, 31 Lip 2015    Temat postu:

Cala druzyna zdobywa exp
Za tyle exp ile next cecha ale jedna na level
Umiejetnosci wg zasad ogolnych
Level co 15 exp
Za kazdych 3 nowych w druzynie - 1 exp
Tydzien szkolenia daje 1 exp
Uda akcja daje 1 exp
Kazdy z was moze szkolic do 50 osob naraz
Za 5 exp mozna wykupic przewage dla calego oddzialu, dowodca moze wybrac inna ale tylko do dowodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Śro 12:24, 19 Sie 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3242
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Sob 11:17, 16 Sty 2016    Temat postu:

3,7 cm Flak 18/36/37/43 – holowana, automatyczna armata przeciwlotnicza kalibru 37 mm wykorzystywana przez Niemców w czasie II wojny światowej. Armata ta była ciągle udoskonalana, więc powstało kilka wersji tego działa.W 1943 r nastąpiła kolejna, tym razem już dosyć gruntowna modernizacja, a ten nowy model oznaczano jako 3,7 cm Flak 43. Armata stała się jeszcze lżejsza. Masa w pozycji bojowej wynosiła 1250 kg. Natomiast masa w położeniu marszowym to 2000 kg. Zwiększono też szybkostrzelność praktyczną do 150 strzałów na minutę. Szybkostrzelność teoretyczna wynosiła teraz 180 strzałów na minutę. Zwiększono też kąt ostrzału pionowego z 85° do 90°.

Kaliber 37 mm
Długość lufy 3626 mm (L/98 )
Donośność
4800 m (pionowa)
6500 m (pozioma)
Prędkość pocz. pocisku
820 m/s (pocisk odłamkowy)
770 m/s (pocisk przeciwpancerny)
masa bojowa 1250 kg
masa transportowa 2000 kg

zasady gry

załoga 6
celność +4 (+2 celownik, +2 stabilna podstawa)
szybkostrzelność 5 (czyli 5 kości głównego celowniczego plus ew k6 za figurę)
obrażenia 4k10+20
pancerz poniżej 30 mm ignorowany


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbqj dnia Sob 11:18, 16 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> RPG / II Wojna Światowa Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin