Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pathfinder - wiedza ogólna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> RPG / Pathfinder
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbqj
Inkwizytor



Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3205
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Fenris

PostWysłany: Czw 1:05, 21 Sie 2014    Temat postu: Pathfinder - wiedza ogólna

strona paizo

[link widoczny dla zalogowanych]

a tu wszystko czego potrzeba do grania

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siekierozojad
Kapral



Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:44, 21 Sie 2014    Temat postu:

Świat, w którym gracie, nazywa się Golarion i jest dużą, zróżnicowaną planetą, wielkości mniej więcej naszej Ziemii. Przyciąganie, atmosfera, ciśnienie, itp. jest takie samo jak u nas. Jest tam tak samo dużo różnych stref klimatycznych, fauny, flory, jak na Ziemi, ale jest i mnóstwo najróżniejszych potworów i istot, niekoniecznie rozumnych. Sporo z nich powstało w umysłach szalonych bogów, którzy swoimi mocami też sięgają do tego świata i ich wpływ na życie śmiertelników jest jak najbardziej realny. Jakimś cudem wszystkie te istoty jeszcze się nie pozjadały i nie wyrżnęły do nogi, głównie z dwóch powodów - większość istot magicznych i potworów żyje tylko kilka dni i zdychają, jako całkowicie nie przystosowane do ekosystemu, albo wracają z powrotem do nienazwanych wymiarów i przestrzeni, skąd pochodzą (chodzi o inne wymiary egzystencji, zwane Planami, jest ich całe mnóstwo, od różnych krain, w których mieszkają bogowie i walczą o wyznawców, po różnego rodzaju piekła, tartary, otchłanie). Świat Golarionu przesycony jest też prawie wszędobylską magią.

Magia i większość dziwnych istot, roślin i potworów, wszystko to pochodzi od magicznych kryształów, niekótre z nich są wielkości małego miasteczka, inne są wielkości paznokcia. Kryształy i klejnoty te spadają na planetę z kosmosu, w dosyć regularnych odstępach, czasem zaś udaje się je wydobywać głęboko spod ziemi. Oczywiście specjalizują się w tym krasnoludy, gnomy i kilka innych ras. Mędrcy, astrologowie i badacze wiedzą, że kryształy owe są wypełnione czystą esencją magii oraz siły kreatywnej, są więc poszukiwane i bardzo cenne w wykorzystywaniu do badań magicznych, tworzeniu przedmiotów, itp. Niektórzy twierdzą nawet, że całe życie na Golarionie pochodzi z tych właśnie kryształów. Kryształy pochodzące z kosmosu są jeszcze o tyle cenniejsze, że są naładowane energią słońca, zaś te wydobyte spod ziemii trzeba dopiero wystawić na słońce, żeby się naładowały. Te spod ziemii nigdy nie będą miały takiej mocy, jak te z kosmosu.

Kryształ, w momencie spadania na planetę najczęściej zostaje całkowicie zniszczony, jednakże raz na kilka miesięcy w jakimś regionie Golarionu udaje się zaobserwować upadek asteroidy, która możliwa jest do odzyskania. Im większy kryształ, tym oczywiście cenniejszy. W momencie upadku, w okolicach krateru zaczyna błyskawicznie zmieniać się klimat, np. na arktyce, pośrodku lodowca, wyrasta dżungla, plenią się rośliny i większość miejscowej fauny mutuje i ciągnie w kierunku krateru. W ciągu jednej nocy dorastają i wykształcają się całkowicie nowe i nieznane gatunki. Dopóki energia odłamków kryształu się nie wyczerpie, to całe to życie bardzo bujnie się rozwija. Wokół szczególnie dużych meteorytów widziano walczące o resztki kryształów całe stada smoków.

Wy jako poszukiwacze przygód, należycie do rzadkich przedstawicieli swoich ras, którzy potrafią dostroić się i rezonować z kryształami. Osobnik, który dotyka takiego kryształu, może czerpać i ładować jego moc, wykonywać różne przedmioty, w które można te kryształy wbudować, prawie bezpiecznie wykorzystywać jego moc do rzucania czarów i rytuałów magicznych. W połączeniu z rzadkimi (też pochodzącymi z asteroidów) metalami, takimi jak adamandyt i mithril, przedmioty wyposażone w kryształy są prawie niezniszczalne, rozwijają przedziwne właściwości, właściciel może na nie wpływać i prawie dowolnie przekształcać (może zmieniać ich kolor, kształt, wygląd, może siłą woli sprawiać, że wykształcą zadziwiające właściwości, wystarczy, że właściciel o tym pomyśli i wleje w taki przedmiot trochę swojej jaźni).

Nic dziwnego zatem, że istnieje wiele organizacji, tajnych stowarzyszeń, gildii, agentów, sekt i kultów, które szukają i zbierają po całym świecie znane i nieznane kawałki meteorytów lub szukają nowych miejsc ich wydobycia. Wiele królestw wzrastało i upadało, gdy pojawiły się nowe żródła kryształów lub wygasły stare. Najpotężniejszą i najbardziej znaną organizacją takich poszukiwaczy jest właśnie organizacja Pathfinder.

Dymiące Miasto, na Archipelagu Kajdan - jest to spory port i niekoronowana stolica rozrywek Archipelagu, najohydniejsza przystań łajdactwa i występku Smile nazywany często miastem tysiąca rozkoszy, można tu kupić, ukraść, stracić lub znależć każdą legalną i nielegalną substancję, usługę, broń, zbroję, przedmiot magiczny lub alchemiczny dekokt, jakie są znane na Golarionie. Codziennie straż portowa wyławia z doków i kanałów kilkadziesiąt zwłok różnych ras. Wszeteczne dziewki najprzeróżniejszych kształtów, kolorów i płci stoją na każdym rogu. W szulerniach i kasynach tracone i wygrywane są majątki. Bogaci piraci przepuszczają tutaj niewyobrażalne fortuny, zagrabione na okolicznych morzach i oceanach. A wszystko dzięki temu, że na wyspie, na której położone jest Dymiące Miasto, z niepokojącą aktywnością, wybucha ogromny i dymiący wulkan, rozrzucając po okolicy naładowane kryształy. Oczywiście wypływa też z niego płynny mithrill i adamandyt, tylko ustawiać kuźnie i przerabiać na narzędzia mordu i zagłady. Wiele królestw i morskich potęg próbowało położyć łapę na tej wyspie, ale zawsze działy się jakieś nieprzewidziane katastrofy i wszystko wracało do chaosu i anarchii.

Po pierwsze, Dymiące Miasto, otoczone jest Wrzącym Morzem. To morze gotuje się, i to dosłownie. Pływanie po nim, nawet największymi galeonami, jest bardzo trudne, niebezpieczne i zdradliwe, jako że w gotującym się morzu nie da się przewidzieć prądów morskich, tropikalne gorąco podzwrotnikowych szerokości geograficznych wzmagane jest przez gorące pary i wody, chlapiące fale zostawiają potworne oparzeliny na załogantach i pasażerach, a utopienia się w tym morzu nie życzy się najgorszym wrogom. Oczywiście w głębinach roi się od głodnych i zębatych stworów, które niezwykle cieszą się na odmianę diety, która właśnie przypłynęła. Zaletą Wrzącego Morza jest to, że ryby z niego wyłowione są od razu ugotowane Smile

Po drugie, większość Archipelagu Kajdan otoczona jest ogromnym, wirującym i wrzącym wirem morskim, zwanym Okiem Abendego. Nikt nie wie i nie pamięta, kim albo czym był Abendego, ale mówi się, że jest to ogromny meteoryt, który spadł na Golarion wieki temu, tudzież artefakt potężnej mocy, wrzucony do morza, aby nikt nie mógł zniszczyć świata za jego pomocą. Oko Abendego jest potężnym wirem tajfunów, burz, cyklonów i trąb powietrznych, cały czas zmieniających swoje położenie i niszczących wszysko na swojej drodze. Co najmniej dwie potężne floty państwa Cheliax wpadły w ten wir i zostały z nich tylko ugotowane deski, pływające smętnie po powierzchni.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siekierozojad dnia Czw 10:50, 21 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> RPG / Pathfinder Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin