Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Scenariusze do rozgrywek ASG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> ASG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mysiek
Szeregowy



Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ursynów

PostWysłany: Śro 11:53, 21 Mar 2012    Temat postu: Scenariusze do rozgrywek ASG

Scenariusz 1 tryb zdobywcy
Występuje on w wielu wariacjach ale podstawą tego typu scenariusza jest zdobywanie i utrzymywanie kontroli nad punktami/obiektami. Liczba punktów powinna być zależna od ilości graczy tak żeby nie było ich za dużo gdyż wtedy prawie nie dojdzie do starć albo starcia te będą dwu/cztero-osobowe. Zbyt mała liczba punktów spowoduje że walki będą toczone w jednym dwóch miejscach.
Otoczka scenariuszowa może być dowolna i zależy od wyobraźni gracza kontrolującego/sprawującego pieczę nad rozgrywką. Przykładem tutaj może być wysłanie sił rozjemczych w celu przejęcia i kontrolowania punktów istotnych do ustanowienia bezpiecznego transportu pomiędzy główną bazą a posterunkiem. Celem natomiast drugiej strony jest powstrzymanie sił inwazyjnych przed utrzymaniem stałych dostaw dla swoich posterunków co pozwoli im potem łatwiej je zdobyć.
Od strony technicznej wygląda to w ten sposób że na miejscu istnienia punktu umieszczamy kartkę na której zapisuje się strona która właśnie jest w posiadaniu punktu. Nie skreślamy poprzedniego wpisu tylko umieszczamy własny w formie : Marines godz. 10.45. Czas utrzymania punktu może być liczony wg wzoru: za każde pełne 5 min 1 punkt. Suma uzyskanych punktów podliczonych na koniec rozgrywki pokazuje kto wygrał. Druga metoda jest zostawienie na miejsc dwóch różnych w kolorze szmat, klocków czy czegoś w tym temacie. Każda ze stron ma przypisany kolor i w momencie przejęcia swój kolor zawiesza/pokazuje tak że widać pod czyją kontrolą dany punkt się znajduje. W tym wariancie punktuje się ilość kontrolowanych punktów. W wersji Hardcore do zwycięstwa trzeba np kontrolować kolejne 3 czy 4 punkty. Jednak ta wersja jest polecana dla gier z większą niż 20 osób grupą i na większym terenie.
Następna wersją tego scenariusz jest zdobywanie punktu wpis na kartce normalnie i utrzymanie go przez pewien czas. Po np 15 min następuje kolejny wpis który tym razem informuje za dany punkt został na stałe przejęty/zniszczony. Wtedy rozgrywka toczy się wokół pozostałych punktów. Zwycięstwo podlicza się sumując ile punktów która strona zniszczyła/przejęła.
W tym scenariuszu punkty odrodzenia są stałe i nie mogą stanowić celu ataku. A osoby wychodzące z tego punktu nie powinny znajdować się pod ostrzałem wrogiej grupy. Ustala się zazwyczaj obwód 20-30 m wokół punktu w którym nie mogą przebywać osoby z przeciwnej drużyny.


Scenariusz 2 patrol
W tym scenariuszu jedna ze stron wykonuje patrol/eskortę/transport z punktu A do punktu B. Jak zwykle jest kilka wariantów tego typu rozgrywki. Podstawowa wskazuje tylko punkt startu jak i punkt docelowy. Ruch po terenie jest dowolny i zależy od decyzji grupy patrolowej. W wersji rozbudowany można wyznaczyć na terenie kilka punktów które grupa patrolująca musi odwiedzić spędzając tam dowolny czas wg założeń scenariusza, jak też obecność w tych punktach musi nastąpić wg wcześniej przygotowanego scenariusza. Ten scenariusz ze względu na mobilność jaką wykazuje jedna grupa ustanawia swoje punkty odrodzenia w ostatnim punkcie jaki został odwiedzony. Oczywiście może wprowadzić modyfikację ze grupa przeciwna jeśli opanuje jakiś punkt i utrzyma go przez jakiś czas to niszczy możliwość odradzania się tam wrogiej grupy. W takiej sytuacji punkt odrodzenia przesuwa się na poprzedni punkt przy czym punkt startowy nie może być w ten sposób przejęty jest on nie do zdobycia. Grupa nie patrolująca ma możliwość poruszania się po całym terenie gry i dla nich jest tylko jedno miejsce odrodzenia stałe od początku do końca rozgrywki.
Zwycięstwo zależy w tym momencie od dotarcia patrolu do miejsca przeznaczenia lub nie wykonania tego zadania w określonym czasie.

To są dwa główne typy scenariuszów rozgrywane w ASG. Reszta jest mieszanką i różną wariacja tych dwóch.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mysiek
Szeregowy



Dołączył: 09 Mar 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa, Ursynów

PostWysłany: Śro 13:31, 21 Mar 2012    Temat postu:

A teraz kilka przykładów scenariuszów opartych na powyższych zasadach.

Scenariusz Cenna Paczka/urządzenie.

Wariant trybu zdobywcy

Wariant 1.

Jedna z grup obsadza jakiś punkt/rejon na którym znajduje się paczka/urządzenie do przejęcia. Ma ona za zadanie obronę i powstrzymanie przeciwnika przez pewien czas. Swój punkt odrodzenia powinna posiadać w okolicy punktu jednak nie w bezpośredniej odległości. Druga grupa ma za zadanie zdobycie paczki/urządzenie i dostarczenie go na wskazane miejsce, nie to samo z którego startuje i na którym jest ustalony punkt odrodzenia. Scenariusz ma ograniczenie czasowe a o zwycięstwie zdecyduje wykonanie zadania przez jedną z grup. Po zastrzeleniu osoby niosącej urządzenie pozostawia on je na ziemi a sam wraca do miejsce odrodzenia. Leżące urządzenie może podnieść każdy i zanieść do budynku w przypadku grupy broniącej, lub do miejsca ewakuacji dla grupy atakującej. Scenariusz można wzbogacić np o czas potrzebny jaki jest potrzebny żeby strona broniąca urządzenie miała w swoim posiadaniu. Zabranie urządzenia może resetować ten czas lub go zatrzymywać. Przy takich założeniach grupa zdobywająca urządzenie musi na miejscu ewakuacji przebywać przez jakiś czas czekają na przybycie np helikoptera do ewakuacji.
Wątek fabularny:
Marines
- Dnia 20120312 terroryści ostrzelali skutecznie samolot zwiadowczy. Rozbił się on w górach Afganistanu w strefie reakcji Marines 40 min. Po przybyciu na miejsce i zabezpieczeniu rejonu rozbicia się samolotu stwierdzono że z samolotu został usunięty moduł szyfrujący. Wg wywiadu talibowie są w jego posiadaniu. Ma dodatek na lotnisku w Kabulu zanotowano obecność Thomasa White'a światowej klasy hakera. Wywiad podejrzewa że został on wynajęty przez talibów do złamania zabezpieczeń i deszyfracji wiadomości. Satelity szpiegowskie zanotowały aktywność w starej bazie talibów w prowincji Tachar. Zadaniem grupy QRF ( quick responce force - siły szybkiegio reagowania) jest desant z helikopterów w odległości 14 km od obiektu. Następnie atak i przejęcie urządzenia. Nie można pozwolić na rozszyfrowanie go przez talibów.
Talibowie
- Abu Osama al-Tunisi wraz ze swoimi bojownikami zdobył urządzenie szyfrujące z amerykańskiego samolotu szpiegowskiego. Aktualnie pracuje nad nim Thomas White który jest światowej klasy hakerem. Musimy być czujni i bronić go do czasu zakończenia pracy. Jak tylko dane zostaną zdobyte zostaną one wysłane internetem do naszych braci. Nie poddajcie się i pamiętajcie że święty jihad wymaga od nas ofiar które z radością poniesiemy. Allah Agbar.


Wariant 2.
Dwie grupy rywalizują o przejęcie urządzenia/paczki z określonej lokacji. Znajduje się ona w takiej samej odległości od każdej z grup. Po przybyciu na miejsce przechowywania paczki/urządzenia trzeba spędzić pewien czas na demontażu zanim urządzenie może zostać przeniesione. Raz poświęcony czas na demontaż powoduje że urządzenie jest gotowe do przenoszenia przez dowolna z grup. Do jego demontażu musi być wydzielona jedna osoba którą może się w czasie tej czynności posługiwać jedynie bronią boczną. Po demontażu należy się udać na miejsce ewakuacji, które nie jest tym samym miejscem dla drugiej drużyny. Na miejscu miejscu ewakuacji grupa musi się utrzymać przez pewien czas potrzebny na przylecenie helikopterów. O zwycięstwie decyduje wykonanie zadanie przez jedną ze stron.

Wątek fabularny:

Wspólny dla obu stron.

Dnia 20120315 o godz. 1532 w prowincji Samangan doszło do nieudanej próby zamachu samobójczego. Schwytany niedoszły samobójca po wyczerpującym przesłuchaniu wyjawił miejsce pobytu Burhanuddin Rabbani. Wywiad potwierdził że we wskazanej lokalizacji jest znikoma aktywność ludzka. Jeden z informatorów doniósł natomiast że w budynku znajduje się jakieś urządzenie wymagające dużej dostawy prądu i chłodzenia. Na 98.93% jest to stacja serwerowa komórki Burhanuddin Rabbani'ego. Wasze zadanie polega na desantowanie się w odległości 17km od budynku. Podejście i przejęcie budynku. Po zabezpieczeniu serwerowni należy skopiować informacje na przenośne urządzenie i resztę wysadzić. Następnie przedostać się do miejsca ewakuacji i czekać na transport. Nikt nie może przejąć danych.


Wariant 3.

W tym scenariuszu zakładamy że rozgrywka odbywa się w 3 fazach ograniczonych czasow.

Faza 1.
W tej fazie mamy siły obrony które mają za zadanie obronę kilku punktów np 3-4. Agresor na natomiast za zadnie zdobycie i zniszczenie punktów. Odbywa się to poprzez zdobycie punktu, wpis na kartce wraz z godziną. Po upływie od 2 do 5 min jeśli siły agresora nadal kontrolują punkt umieszczają kolejny wpisz z nowa godziną. Po tym wpisie punkt uważa się za zniszczony. Faza trwa ta powiedzmy 40min. Po tym czasie zaczyna się faza 2.

Faza 2.
Podczas tej fazy siły obrońców maja za zadanie obronę 3-4 nowych punktów umieszczonych za punktami z fazy 1. Agresor kontynuuje niszczenie kolejnych punktów. Faza ta ma trwać analogicznie do fazy 1 40 min. Po tym czasie następuje faza 3.

Faza 3.
W tej ostatniej fazie siły agresora mają wyznaczone miejsce na którym można się ewakuować. Następuje to gdy gracz wbiegnie na miejsce i dotknie czegoś albo zamacha jakimś materiałem. Obrońca natomiast ma za zadnie uniemożliwić ewakuacje agresorowi.

Punktacja tutaj następuje poprzez podliczenie zniszczonych, obronionych punktów w każdej z faz. Podczas ostatniej fazy każdy ewakuowany gracz jest wart jakąś określoną liczbę punktów. A każdy zabity gracz jest liczony na korzyść obrońcy. od strony technicznej wygląda to w ten sposób że agresor w wyniku udanej ewakuacji wpisuje się na kartkę przy lądowisko albo po stronie udało się albo nie udało się.
W tym scenariuszu punkt odrodzenia dla sił obrońcy znajduje się w mniej połowie długości pola gry, podczas gdy punkt odrodzenia agresora znajduje się na skrajnej krawędzi z której jest najbliżej do pierwszego punktu z fazy 1. Tak więc siły obronne mają mniej więcej taki sam czas dotarcia w dowolne miejsce podczas dowolnej fazy. Natomiast agresor z każdą faza ma wydłużoną trasę do pokonania.

Wątek fabularny:

Obrońca:
Siły nieprzyjacielskie podczas ataku na bazę Al-Kaidy w prowincji Paktika zostały odcięto do swojej linii zaopatrzenia i drogi ewakuacji. Jedyną możliwość jaką posiadają to przedostanie się w jedyne miejsce gdzie można posadzić helikopter. Na szczęście pod drodze mamy kilka posterunków które na wyposażeniu posiadają pociski Jevelin. Należy je utrzymać jak najdłużej aby móc działać przeciw wysłanym helikopterom. Gdy to zawiedzie będziemy zabijali niewiernych gdy tylko zbliżą się do lądowiska. Nikt nie może wyjść z tego żywy. Taka jest wola Allaha

Agresor:
Siły Marines zostały odcięte od swoich głównych sił. Dowództwo znalazło alternatywne miejsce w którym można rozpocząć ewakuacje. Niestety wywiad donosi że w okolicy są posterunku które posiadają zdobyczne rakiety typu Jevelin. Należy jak najwięcej takich posterunków zniszczyć podczas podążanie do lądowiska. Na miejscu będzie czekał helikopter który was podejmie. Będzie on za 80min. Tyle czasu powinno wam wystarczyć na zlikwidowanie posterunków jak i dotarcie do miejsca ewakuacji. Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> ASG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin