Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bitwa o Monte Cassino - mini kampania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> FIGURKI / Bolt Action
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suchy
Kapelan



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:42, 07 Mar 2017    Temat postu: Bitwa o Monte Cassino - mini kampania

Ok moi mili ruszamy z nowym pomysłem.

Tym razem bez hex'ów i odrabiania pracy domowej z zarządzaniem zasobami etc.

Teraz będzie maksymalnie uproszczone, a i zupełnie przypadkiem z małym walorem edukacyjnym.

Mam doprawdy szczerą nadzieję, że nie będzie potrzeby tłumaczyć wam co to była bitwa o Monte Cassino.

Dla tych co chcą poszerzyć swoją wiedzę

wersja dla ambitnych
[link widoczny dla zalogowanych]
(Tak, 16 zł - w cenie kebsa na grubym cieście)
dla mniej ambitnych
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla leniwych analfabetów którym nie chce się czytać.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9QcI9afVnc

Plan jest taki, że zagramy sobie wszyscy serię bitew w bolta które w miarę możliwości będą naszą małą próbą odwzorowania starć z tej bitwy.

Jedyne co będzie trzeba to przeczytać opis scenariusza jaki wam tu przedstawię i przygotować rozpę.
Jak robi się rozpy już wam komunikowałem.

ZASADY

Na początek oczywiste oczywistości - Jeśli działanie jakiejś zasady możecie znaleźć w podręczniku/na forum to zanim zaczniecie się o nią dopytywać to najpierw sprawdźcie w podręczniku/na forum. Samodzielne myślenie i zdolność czytania ze zrozumieniem (i angielski) nie boli, a poza tym to fajne umiejętności które przydadzą wam się w dalszym życiu np. jeśli chcecie zdać kiedyś maturę.

Po pierwsze i najważniejsze.

Czytacie forum i przed bitwą czytacie (ze zrozumieniem) opis scenariusza.

To wbrew pozorom pomocne bo w mniejszym lub większym stopniu może wam to pomóc obmyślić strategię i przygotować rozpiskę pasującą do sytuacji.

Po drugie Rozpy

Amerykanie robią rozpiskę według selektora Cassino
Niemcy według defence of Italy
Brytole Monte Cassino

Po trzecie jako, że mamy rok 1944 alianci mają panowanie w powietrzu

Po czwarte teren dookoła klasztoru jest górzysty trudny i często zabłocony więc wystawianie pojazdów nie ma większego sensu. Zasadniczo jeśli nie napisałem, że teraz można, to lepiej darujcie sobie wystawianie czołgów i skupcie się na piechocie.

Po piąte bitwy będą się toczyły zawsze o punkty strategiczne. Jeśli będziemy kontynuować jakąś bitwę to nie ma sensu robić zdjęć komórką i ustawiać pi razy oko tak samo modeli.
Jeśli gracie bitwę kontynuacyjną, to zakładamy, że minęło kilka dni, doszły uzupełnienia i gramy z normalnymi - płenymi rozpami.
Ta bitwa toczyła się od stycznia do maja - starcia które tutaj odgrywamy w kilka tur odzwierciedlają coś co w prawdziwiej bitwie trwało czasem nawet kilka tygodni.
Najprościej jak się da - zapamiętujemy kto kontrolował jaki punkt strategiczny i w bitwie kontynuacyjnej (jeśli będziemy ją grali) gracze mogą rozłożyć swoje jednostki do 12 cali od punktu + normalna strefa rozstawienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Śro 0:36, 08 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suchy
Kapelan



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:11, 07 Mar 2017    Temat postu:

Pierwsza tura

Amerykanie vs Niemcy

Pierwsi szczęścia próbowali amerykanie.
Będziecie odgrywać natarcie 133 regimentu z początku lutego.



Na mapce to te strzałki po lewej.

Jankesi mieli plan przebić się przez rzekę Rapido zająć znajdujące się po jej drugiej stronie Villa - stare włoskie koszary z czasów I Wojny Światowej, potem skręcić w stronę wzgórz 324 i 175 z których można by mieć punkt wyjścia do uderzenia na miasto Cassino.

W rzeczywistości nie bardzo im to wyszło bo teren dookoła rzeki był jednym wielkim trzęsawiskiem, mały strumyczek wylał i niemcy walili do biednych Teksańczyków jak do kaczek.

Gra toczy się według normalnego przebiegu dla normalnej bitwy gdzie bijemy się o zajęcie punktów strategicznych.
Z pewnymi różnicami.

Punkty strategiczne są 4.

Villa - trochę sekcji ruinek.
2 wzgórza
kilka budyneczków symbolizujących przedmieścia Cassino

Niemcy rozstawiają się w promieniu 12 cali od celów.
Rzucamy K6 i jak w normalnych zasadach leci bombardowanie przygotowawcze.
Następnie amerykanie pojawiają się na w rogu w promieniu 24 cali od jednego z rogów mapy po 2 stronie rzeki.

Wizualizacja


Zwycięża strona która kontrolowała na koniec bitwy więcej znaczników.

Amerykanie wystawiają dwa plutony po 600 pkt.
Niemcy jeden po 1000 pkt
+ grający Niemcami może wystawić gdziekolwiek na mapie:
- 2 sekcje okopów
-1 sekcję bunkra
- 3 sekcje przeszkód terenowych
- 1 pole minowe

______________________

Operacja Avenger

Atak Ghurków z połowy lutego na 3 strategiczne wzgórza 444, 445 i słynne wzgórze 593 - Monte Calvario.
Oczywiście zakończony porażką i rzezią atakujących.


Gra toczy się według normalnego przebiegu dla normalnej bitwy gdzie bijemy się o zajęcie punktów strategicznych.
Z pewnymi różnicami.

Punkty strategiczne są 4.
3 wzgórza
wzgórze klasztorne.

Klasztor odzwierciedla parę sekcji ruin ustawionych na górce.

Niemcy rozstawiają się w promieniu 12 cali od celów.
Rzucamy K6 i jak w normalnych zasadach leci bombardowanie przygotowawcze.
Następnie brytole pojawiają się na w rogu w promieniu 24 cali od jednego z rogów mapy.

Wizualizacja


Zwycięża strona która kontrolowała na koniec bitwy więcej znaczników.

Brytole wystawiają pluton po 1300 pkt.
Niemcy pluton po 1000 pkt
+ grający Niemcami może wystawić gdziekolwiek na mapie:
- 2 sekcje okopów
-1 sekcję bunkra
- 3 sekcje przeszkód terenowych
- 1 pole minowe


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Wto 23:27, 07 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suchy
Kapelan



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:20, 21 Mar 2017    Temat postu:

Kolejna tura

Amerykanie vs Niemcy

Kolejne podejście amerykanów tym razem będzie atak 135 regimentu na Dolinę Śmierci.



Tym razem prawa strona mapy.
Jak amerykanom poszło to sama nazwa Dolina Śmierci mówi sama za siebie.

Gra toczy się według normalnego przebiegu dla normalnej bitwy gdzie bijemy się o zajęcie punktów strategicznych.
Z pewnymi różnicami.

Punkty strategiczne są 4.

3 wzgórza
1 farma Albaneta

Niemcy rozstawiają się w promieniu 12 cali od celów.
Rzucamy K6 i jak w normalnych zasadach leci bombardowanie przygotowawcze.
Następnie amerykanie pojawiają się na w rogu w promieniu 24 cali od jednego z rogów mapy.

Wizualizacja


Zwycięża strona która kontrolowała na koniec bitwy więcej znaczników.

Amerykanie wystawiają dwa plutony po 600 pkt.
+mają gratisowy przerzut do rzutu na to czy nalot wyjdzie dla obserwatora lotniczego

Niemcy jeden po 1000 pkt
+ grający Niemcami może wystawić gdziekolwiek na mapie:
- 2 sekcje okopów
-1 sekcję bunkra
- 3 sekcje przeszkód terenowych
- 1 pole minowe
+ może dokupić do 2 dodatkowych pól minowych za 50 pkt/sztuka
________________________

Operacja Avenger - bitwa o Cassino

Nowozelandczycy i hindusi siłą łącznie 8 brygad piechoty i jednej brygady pancernej próbowali zająć miasto Cassino po wzgórzem klasztornym.

Intensywne bombardowanie niewiele dało - Niemcy skryli się w ruinach i zgotowali Nowozelandczykom takie piekło że ich dywizję praktycznie trzeba było rozwiązać.




Punkty strategiczne są 4.
hotel des roses
hotel Continental
ratusz
poczta

Reszta powinna być pokryta gęsto ruinami i przeszkodami terenowymi (nowozelandzkie czołgi strasznie się blokowały w ruinach).

Niemcy rozstawiają się w promieniu 12 cali od celów.
Rzucamy K6 i jak w normalnych zasadach leci bombardowanie przygotowawcze.
Następnie brytole pojawiają się na w rogu w promieniu 24 cali od jednego z rogów mapy.


wizualizacja



Brytole wystawiają pluton po 1300 pkt.
+mają gratisowy przerzut do rzutu na to czy ostrzał wyjdzie dla obserwatora artyleryjskiego

Niemcy pluton po 1000 pkt
+ grający Niemcami może wystawić gdziekolwiek na mapie:
- 2 sekcje okopów
- 3 sekcje przeszkód terenowych
- 1 pole minowe
+ Niemcy mogą wystawić na początku jednostki zgodnie z zasadą ukryci
+ może dokupić do 2 dodatkowych pól minowych za 50 pkt/sztuka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Wto 10:23, 21 Mar 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suchy
Kapelan



Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:40, 28 Kwi 2017    Temat postu:

La Grande Finale


Amerykanie vs Niemcy

Obrona przyczółka pod Anzio.

Kiedy pod klasztornym wzgórzem dochodziło do masakry za masakrą kawałeczek dalej na północ działa się operacja Shingle.
Alianci zrobili mały desant z zamysłem obejścia niemieckiej linii Gustawa i w konsekwencji odcięcie Niemców. Niestety operacją dowodził generał Lucas który był delikatnie mówiąc tępym młotem który mentalnie tkwił jeszcze w I WŚ i zamiast wykorzystać zaskoczenie i osiągnąć wyznaczone mu cele wolał usiąść na tyłku okopać się i dać Niemcom czas żeby go otoczyli.
Desant który miał aliantom umożliwić zdobycie Rzymu zamienił się w idiotyczną trwającą 4 miesiące wojnę okopową.



Tym razem dla odmiany stroną broniącą się będą amerykanie.
Cel jest prosty Niemcy mają wyeliminować wroga a Jankesi mają mu to uniemożliwić.

Niemcy używają selektora defence of Italy
Amerykańce używają selektora Anzio road to Rome

Amerykanie wystawiają dwa plutony po 500 pkt.
Poza tym rozstawiają:
-2 sekcje okopów
- 3 sekcje przeszkód terenowych
- 1 pole minowe
+ może dokupić do 2 dodatkowych pól minowych za 50 pkt/sztuka
Niemcy jeden po 1200 pkt

Przez środek mapy powinna przebiegać droga, a sama mapa powinna być upstrzona budynkami i ruinami. Im bliżej alianckiej strony stołu tym gęściej.

Wizualizacja.



Amerykanie rozstawiają wszystkie swoje jednostki w swojej strefie rozstawienia.
Niemcy muszą rozstawić w swojej strefie minimum połowę swoich sił zaokrąglając w górę.

Atakujący rzuca K6 i jak w normalnych zasadach na 2+ leci bombardowanie przygotowawcze.
Różnica w stosunku do normalnych zasad jest taka, że tym bombardowanie przygotowawcze wali też w atakującego (obrońcy mieli wsparcie ze strony marynarki wojennej i pełne panowanie w powietrzu).

Obrońcy mogą być okopani.
Każdy z amerykanów dostaje po darmowym obserwatorze obu typów (nie wliczają się do normalnego limitu jednostek).
+ obserwator artyleryjski może przerzucić wynik na efekt ostrzału. (jak specjalna zasada Brytoli)

Podczas tej bitwy nie działają zasady flankowania.

Każda jednostka amerykanów zaczyna z 1 pinem.

_________________________________________________
Tymczasem na południu pod klasztorem Monte Cassino...

Brytole vs Niemcy

Ostatnia faza czyli atak naszych z 1 Korpusu.



Gra toczy się według normalnego przebiegu dla normalnej bitwy gdzie bijemy się o zajęcie punktów strategicznych.
Z pewnymi różnicami.

Punkty strategiczne są 4.
3 wzgórza
wzgórze klasztorne.

Klasztor odzwierciedla parę sekcji ruin ustawionych na górce.

Niemcy rozstawiają się w promieniu 12 cali od celów.
Rzucamy K6 i jak w normalnych zasadach leci bombardowanie przygotowawcze.
Następnie brytole pojawiają się na w rogu w promieniu 24 cali od jednego z rogów mapy.

Wizualizacja


Zwycięża strona która kontrolowała na koniec bitwy więcej znaczników.

Brytole wystawiają pluton po 1300 pkt.
Niemcy pluton po 1000 pkt
+ grający Niemcami może wystawić gdziekolwiek na mapie:
- 2 sekcje okopów
-1 sekcję bunkra
- 3 sekcje przeszkód terenowych
- 1 pole minowe


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Pią 13:24, 28 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> FIGURKI / Bolt Action Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin