 |
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zbqj
Inkwizytor
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 3338
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Fenris
|
Wysłany: Wto 23:32, 03 Lut 2015 Temat postu: Stalker |
|
|
gdzieś tu obczailiśmy sklepy z figurkami do stalkera, ja bym przytulił 5 sztuk, chudy i badyl to samo, każdy pomaluje 1-2 ludki do RPG, chudy pewnie nawet wszystkie co by mieć NPCów. A ja sobie pomyślałem żeby zrobić prostego skirmiszowego bitewniaka.
i mam kilka pomysłów
statystyki
tu mam dwie wersje
1. wersja "warhammerowa" dużo statystyk każdej "figurki" ,dużo możliwości "rozwoju" figurki w ramach "gangu"
poruszanie
walka wręcz
strzelanie
inicjatywa
wytrzymałość
siła
punkty życia
przywództwo
do tego ze 30 "umiejętności" specjalnych typu skok, zeskok, wspinaczka, snajper, itp
i po każdej potyczce gracz zdobywa expy na każdy model
za trafienie wroga
za zabicie w walce wręcz
jakaś ilość bazowa dla wszystkich
za walkę z silniejszymi
za wykonanie zadania w trakcie walki np. rozbrojenie anomalii
i przykładowo za 10 exp postać może sobie coś rozwinąć np wytrzymałość z startowego 3 na 4 a potem na 5 (co by było maxymalnym poziomem i tak podobnie z resztą statystyk, za 10 exp może sobie wykupić dodatkową umiejętność
2. wersja "nowoczesna"
brak statystyk oprócz przywództwa gdzie lider bandy (stalker weteran) ma 9, normalny stalker 8, a nowicjusz 7, lub zmienny modyfikator np 2+ ilość modeli na nogach w danej chwili w bandzie (sprawdzane rzutem 2k6)
trafiasz wroga na 3+ na k6
jak się ruszałeś przed strzałem karny modyfikator -1
za daleki zasięg -1
za lekką osłonę -1
ca ciężką osłonę -2
(modyfikatory kumulatywne)
a po trafieniu ranisz
z ciężkiego karabinu kaliber 12.7 na 2+
z AK-47 na 3+
z pistoletu na 4+
bronią białą na 4+
gołymi pięściami na 5+
strzelba wartość zmienna zależna od pocisków
nadal mogą być umiejętności dodatkowe tak jak w wersji warammerowej
zdobywanie expów podobne, tylko pytanie na co te expy miały by być wydane?
wykup umiejętności ok ale co dalej, wydaje mi się że zdobywanie możliwości rozwoju jest najbardziej inspirujące
rozgrywka
tu bym widział model nowoczesny
gracz A ma 7 modeli więc 7 kostek k6 np czerwonych
gracz B ma 5 modeli czyli 5 kostek k6 np niebieskich
pierwsza runda
wsypujemy 12 kości do worka (7+5) i losujemy jedną kość (statystycznie czerwony ma większą szanse)
wylosowano np niebieską kość
gracz B aktywuje jeden swój model wydając mu jeden z 6 rozkazów (są do tego specjalne kości w różnych kolorach które z odpowiednim rozkazem stawia się przy wybranym modelu, mogą służyć też do losowania z worka) po pierwszej rundzie jak wylosujemy wszystkie kości mamy runde drugą, do wora trafia tyle kości ile modeli stoi na nogach itd.
[link widoczny dla zalogowanych]
strzelaj (pełna pula kości za strzelanie)
rusz się i strzelaj (-1 do trafienia za ruch)
biegnij (podwójny ruch)
padnij (dodatkowy bonus ukrycia)
zbieraj siły (leczenie ran, ale też zdejmowanie markerów morale)
zasadzka (czekaj na wroga)
morale czyli przywództwo
weteran 9
stalker 8
nowicjusz 7
za ostrzelanie, obrzucenie granatami,bliska śmierć kumpla, smierć lidera itp. 1 marker
każdy marker na modelu obniża mu przywództwo o 1, i każdy następny rozkaz testujemy
przykład
Gruby Mongoł (Ld 8 ) został ostrzelany przez 3 żołnierzy kordonu, wszyscy go trafili, ale Grubego tak łatwo się nie da zranić, mimo to ma 3 markery czyli aktualny Ld 5, przypada jego kolej na wykonanie akcji, po pierwsze Gruby musi przetestować czy rozkaz biegnij (bo taki np dostał) wykona , rzut 2k6 i należy się zmieścić w 5, jak się udało Gruby gna przez pole bitwy jakby go stado snorków goniło po stepie, jak nie zda to siedzi w swoim okopie i mamrocze coś pod nosem, traci wszystkie akcje do końca rundy
mógłby dostać rozkaz zbieraj siły i wtedy testuje swoje aktualne morale czyli 5 i jak zda to zdejmuje wszystkie markery ,ale robi to przez całą rundę, w nowej może robić co chce mając swoje morale bazowe czyli 8 , jeśli nie ma na sobie żadnych markerów to wykonuje rozkaz tak po prostu
do obu opcji należało by wycenić ile kosztuje model pkt np stalker weteran 30 pkt plus 40 za Ak47, plus 10 za granat, 5 za nóż i 10 za apteczkę
razem ileś tam i tyle weteran jest wart, suma wszystkich modeli to suma "gangu"
to takie moje przemyślenia
rozwijać pomysł?
jestem głupi i mam snorki w dupie?
mam iść spać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbqj dnia Wto 23:37, 03 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 18:10, 04 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
całkiem fajny pomysł więc sugerował bym opcje: rozwijać pomysł choć opcja numer 2 jestem głupi i mam snorki w dupie też jest nie najgorsza
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 23:59, 04 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Zych już zrobił i działa. Testowałem i robiłem to z nim. Wyślę Ci zasady na maila
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 0:00, 05 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|